Dagprogramma :

“Bakken-met-Gevoel”
“Beeldhouwwerk-Voelen”

Een bijzonder concept, een geweldige ervaring wordt gerealiseerd in Bergeijk !

Op vrijdag 3 mei 2019 hebben we een uniek programma georganiseerd voor personen met een zichtbeperking. Het Bakkerijmuseum De Grenswachter heeft in samenwerking met Hofmanheide Creatief een “gevoelige dag” samengesteld: Voelen aan deeg en steen.

We starten om 09:30 uur met de bakdemonstratie “Bakken-met-Gevoel” bij het Bakkerijmuseum De Grenswachter in Luyksgestel. Hier gaan we dieper in op het bakken van brood op een prettige manier voor mensen met een zichtbeperking. Natuurlijk hoort hier ook het zelf vormen van een broodje bij, geniet ook van de rondleiding in de naastgelegen beltmolen.

Na de lunch in het Bakkerijmuseum is de groep vanaf 13:30 uur welkom bij Hofmanheide Creatief in Bergeijk. De beeldenexpositie is op deze locatie al helemaal ingericht voor de openingstelling op zaterdag 4 en zondag 5 mei.

Hier krijgen de deelnemers de primeur om de beelden te voelen en te ervaren.

Enkele beeldhouwers zijn aanwezig om de groep te begeleiden en de stenen beelden te laten ontdekken. Rond 15:30 uur sluiten we de dag af met een drankje.

Kosten voor deze dag zijn € 19,50 p.p.

Vervoer naar Bakkerijmuseum en Hofmanheide zijn voor eigen rekening.

Adressen :

·       Bakkerijmuseum De Grenswachter

Kapellerweg 15

5575 BG Luyksgestel

info@bakkerij-museum.nl

·       Hofmanheide Creatief

Hofmanheideweg 2

5571 TX Bergeijk

info@hofmanheide.nl

Praktische informatie :

-       Gratis parkeren bij het Bakkerijmuseum en Hofmanheide Creatief.

-       Afstand tussen de 2 locaties is 11 kilometer en reistijd met de auto bedraagt

15 minuten.

-       Inschrijven kan tot 15 personen met een zichtbeperking (exclusief begeleiding)

-       Bij aanmeldingen van meerdere groepen kan er uitgeweken worden naar